40 de sugestii pentru alimentatia gravidei

7614 0

Sunt sanatoase, usoare si-ti ofera maximum de proteine, vitamine, minerale sau acizi grasi esentiali, fara sa te ingrase.

1. Migdale si cruditati. Prajeste migdalele putin la cuptor si amesteca-le in salate (de fructe sau de legume). Sunt bogate in proteine si uleiuri usor tolerate de organism.

2. Budinca dulce de taitei cu ou, branza si mere. Daca adaugi felii de mere clasicei budinci cu taitei, obtii intr-o singura portie carbohidrati, calciu si vitamine.

3. Fructe uscate – sunt gustarea ideala pentru o femeie insarcinata. Ascunde o punguta in geanta. Iti vei aminti de ea atunci cand te simti obosita sau ametita din cauza scaderii glicemiei.

4. Iaurt cu stafide, migdale si cereale integrale. Iata un mic dejun care contine, intr-o singura portie, calciu, proteine si fibre. Daca ai o digestie dificila, este alegerea ideala.

5. Oua fierte tari. Le poti lua la pachet sa le mananci la serviciu cu o felie de paine integrala. Sunt bogate in proteine si atat de usor de preparat!

6. Mamaliguta cu branza si smantana. Calciu, fibre si rasfatul caldut de care ai nevoie.

7. Salata verde cu humus. Salata e plina de vitamina A si C, iar humusul (gasesti la supermarket) este o pasta foarte sanatoasa de naut si susan. Pentru vegetariene, mai ales, se dovedeste o sursa generoasa de proteine.

8. Sandvis cu friptura rece si muraturi. Carnea nu te mai atrage in ultima vreme? O bucata de friptura rece de pui face casa buna, pe o chifla de graham, cu cateva felii de castravete murat. Rezultatul? Fibre din belsug, proteine, vitamine si zero grasimi.

9. O „shaorma” de casa. Umple lipiile cu friptura de pui sau vita, adauga frunze de salata sau spanac, un fir de ceapa verde si o lingura de sos din iaurt si mustar. Apoi incalzeste-le cateva minute in tava cuptorului. Iti potolesc pofta de a face o vizita la fast-food!

10. Biscuiti din faina de graham. Sunt ieftini si o sursa dulce de carbohidrati si fibre.

11. Pepene rosu. Cu siguranta, iti place. Iar faptul ca este un diuretic excelent se dovedeste de mare ajutor cand te lupti cu retentia de lichide.

12. O jumatate de banana. Potasiu din plin. Tine o banana la indemana, in caz ca ti se face foame peste noapte

13. Pilaf taranesc. Un amestec delicios de orez si legume de tot felul. Daca il prepari cu ulei de masline, cu atat mai bine!

14. Sunca presata. Se dovedeste cea mai putin nociva varianta atunci cand ai fi in stare sa cumperi tot standul de mezeluri. Si, ca sa existe si un beneficiu, mananc-o neaparat langa o salata mare.

15. Ananas (proaspat sau din conserva, dar neindulcit). Ananasul este plin de enzime. Mancat inainte de masa, iti deschide apetitul, iar la sfarsitul unei mese prea copioase, tine loc cu succes pastilelor pentru usurarea digestiei. Multe femei insarcinate au constatat ca o felie de ananas este o gustare excelenta cand te lupti cu greata.

16. Kiwi. Este fructul cel mai bogat in vitamina C. Alege numai acele kiwi care sunt tari si maroniu-verzui. Gustul lor devine neplacut cand sunt prea coapte.

17. Musli cu capsuni proaspete. A se citi fibre, minerale si vitamine. Iar capsunile fac amestecul proaspat si delicios. Spre sfarsitul verii, inlocuieste-le cu coacaze, zmeura, mure sau afine.

18. Spanac cu sos de rosii. Este la fel de bun si cald, si rece. Iar daca razi deasupra putina branza, adaugi un plus de calciu vitaminelor C si B si acidului folic din spanac.

19. Salata de rosii. Ai nevoie de rosii proaspete, ulei de masline si un fir de busuioc sau patrunjel verde. Daca adaugi o felie de paine prajita, ai o gustare savuroasa si plina de vitamina C.

20. Compot de prune sau piersici. Nu exista alegere mai potrivita atunci cand suferi din cauza constipatiei.

21. Cirese si visine. Da, poti manca oricate doresti. Contin vitamina C si nu iti ingreuneaza digestia. Seara insa, nu sunt recomandate, poti avea arsuri.

22. Cartofi copti. Sunt deliciosi cu putin unt si patrunjel tocat sau ceapa verde. Spala bine cartofii inainte de a-i pune in cuptor. Iti recomandam sa mananci si coaja, este plina de fier.

23. Milk-shake cu banane. Pune in blender sau mixer o banana si o ceasca cu lapte caldut. Obtii un amestec satios, care contine calciu, proteine si potasiu.

24. Ciuperci la gratar. Contin proteine, este adevarat, nu foarte multe, iar daca razi deasupra cascaval, iata si calciul! Sunt o alternativa atunci cand se face gratar si vrei sa stai departe de friptura grasa de porc.

25. Gris cu lapte si scortisoara. Hrana pentru suflet, in primul rand. Iti va aminti de copilarie. Inlocuieste cu succes o cina clasica.

26. Drob de miel. Adica ficat, carne, ou, multa verdeata. Din tot ceea ce se gaseste pe masa de Pasti, acest fel de mancare a fost gandit parca special pentru gravide. Contine proteine, vitamina B12 si fier. O chifla, o felie de drob si putin mustar alcatuiesc un sendvis delicios.

27. Sufleu de dovlecei. Daca nu te dai in vant dupa legume, este un mod excelent de a le masca. Branza, smantana si oul dau consistenta si adauga calciul si proteinele pe lista beneficiilor.

28. Conserva de sardine. Da, ai citit bine, sardinele acelea cu oase. Le scurgi de ulei, adaugi putin suc de lamaie si ai una dintre cele mai importante surse de calciu si acizi grasi, atat de necesari pentru dezvoltarea creierului bebelusului tau.

29. Pizza. De orice fel. Alege pizza ta preferata, apoi cere un surplus de mozzarela (pentru calciu) si cu mult suc de rosii, pentru un plus de vitamina C. Esti insarcinata, asa ca rasfata-te!

30. Suc de rosii. Inlocuieste fara probleme portia obligatorie de legume si iti aminteste, eh, de vremurile bune in care puteai comanda un Bloody Mary…

31. Pepene galben. Il poti manca rece, taiat cubulete si stropit cu suc de lamaie sau pudrat cu scortisoara. Este o gustare racoritoare, care iti asigura o buna parte din necesarul zilnic de vitamina A si C.

32. Tofu (branza de soia). Se gaseste in supermarket, sub forma de cubulete marinate in otet de orez si ulei de susan. Gandeste-te la o seara asiatica si experimenteaza! Tofu este plina de proteine care alimenteaza cresterea bebelusului tau.

33. Cacao cu lapte. Iti amintesti de bautura copilariei? De mirosul dulce de cacao? Ei, bine, acum ai recomandarea noastra: cacaua este buna pentru memorie, un capitol la care nu pari sa mai stai prea bine de cand esti insarcinata. Iar de lapte ai nevoie ca de aer.

34. Pandispan. Daca nu poti sta departe de checuri si prajituri, invata sa faci pandispan. Contine galbenusuri de ou si mult mai putin zahar decat preparatele de cofetarie.

35. Salata de cruditati. Ai nevoie de o razatoare, un morcov, o telina mica si un mar. Pentru sos, foloseste-ti imaginatia. Daca adaugi si carne fiarta, taiata cubulete, garnitura devine fel principal. Si atat de sanatos!

36. O lingurita de miere de salcam. E dulce, e buna, iti usureaza tranzitul intestinal. Mai ai nevoie de alte motive? E plina de viatmine si „zaharul” ei e din cel sanatos.

37. Peste la gratar. Alege orice fel de peste iti place, dar prepara-l la gratar si serveste-l cu cartofi natur si zeama de lamaie din plin. Nu trebuie sa-ti mai spun ca obtii un pranz plin de proteine, acizi grasi sanatosi si vitamina C.

38. Broccoli cu sos de smantana. Fierbe broccoli ca pe conopida, apoi serveste-l rece, cu un sos de smantana si mustar. Este leguma cea mai bogata in vitamina C.

39. Papanasi. Fierti, nu prajiti. Din gris, ou si branza de vaci, pudrati cu scortisoara. Un desert usor, plin de calciu si proteine.

40. Inghetata! Contine calciu, iar daca o amesteci cu fructe proaspete, ai si pretextul vitaminelor. Dar, cel mai important, iti place la nebunie! Asa ca, fa-ti de cap!


In this article

Join the Conversation