Activitati si sporturi interzise in sarcina

490 0

Inotul si gimnastica pentru gravide sunt indicate pentru viitoarele mamici, mai ales ca sportul facut corect in timpul sarcinii te poate ajuta sa nasti mai usor (daca alegi calea naturala) si sa te pastrezi in forma, in ciuda kilogramelor in plus. Nu uita insa ca trebuie sa asculti cu mare atentie de doctorul tau, care-ti va spune ce exercitii iti sunt indicate in aceasta perioada. 

Gimnastica pentru gravide (VIDEO). 50 de minute de pilates

Exista insa unele activitati si sporturi interzise in sarcina sau care trebuie practicate cu foarte mare atentie.

5 activitati si sporturi interzise in sarcina (sau trebuie practicate cu moderatie)

Parcul de distractii
Toboganele si alte lucuri distractive din parcuri sunt absolut interzise. O aterizare brusca, o pornire violenta sau miscarile agresive pot dauna bebelusului.

Mersul pe bicicleta
Ciclismul nu este recomandat din trimestrul al doilea de sarcina cand centrul tau de greutate se schimba, lucru care afecteaza echilbrul si transforma mersul pe bicicleta intr-o activitate periculoasa.

Jacuzzi si sauna
Relaxarea in medii fierbinti poate fi daunatoare pentru dezvoltarea bebelusului, iar supraincalzirea a fost pusa in legatura cu probleme de nastere.

Alergare 
Daca nu ai alergat constant inainte de sarcina si nu ai antrenament, nu este momentul sa te apuci acum. Altfel, este indicat, dar cu moderatie. Din trimestrul al doilea de sarcina, cand riscul de a cadea creste, trebuie sa fii si mai atenta. Evita sa te supraincalzesti si bea multa apa.

Tenis
Un joc de tenis moderat, fara miscari bruste, nu-ti face rau – in special daca ai jucat tenis si inainte de a fi insarcinata si esti familiarizata cu miscarile din acest sport. S-ar putea sa intampini dificultati din cauza opririlor bruste si a echilibrului. Cand simti aceste simptome, este cazul sa te opresti.

 

 


In this article

Join the Conversation