Alimentaţia în sarcină. Gustări hrănitoare pentru viitoarele mămici

1811 0

Potrivit unor studii recente, femeile însărcinate nu au nevoie decât de o gustare în plus pe zi pentru ca bebe din burtică să crească mare şi sănătos. Asta înseamnă 300 de calorii mai mult pe zi faţă de ceea ce mâncai în mod obişnuit. În funcţie de poftele tale, vezi ce gustări bogate în proteine îţi vor bucura papilele gustative şi potoli foamea de lup.

Gustări sănătoase pentru alimentaţia în sarcină 

Ai poftă de: Crocant şi sărat
Alege: Câteva felii de brânză de vacă, împreună cu un pumn de biscuiţi din cereale integrale. Calciul din brânză ajută la întărirea sistemului osos (al tău şi al lui bebe), iar fibrele din cereale combat cu succes constipaţia.

Ai poftă de: Seminţe
Alege: O pungă de alune te salvează întotdeauna. Nu necesită depozitare specială şi nu pierzi timpul cu prepararea. Seminţele (alune, migdale, caju, nuci) sunt o sursă de proteine vegetale de calitate şi contribuie la dezvoltarea sistemului nervos al fătului.

Ai poftă de: Fructe
Alege: Un măr, o banană sau o portocală ţin de foame, le găseşti pe toate tarabele şi în toate formele: proaspete, confiate, congelate. Nu conţin grăsimi, sunt o sursă de fibre, antioxidanţi şi vitamine de care ai nevoie pentru a te simţi în formă.

Ai poftă de: Ouă
Alege: Unul fiert tare. Este dietetic şi e gata în cinci minute. Unele mămici susţin că le taie greţurile de dimineaţă.

Ce să gust în fiecare trimestru?

Fier, calciu, magneziu, seleniu – ai nevoie de toate pentru a aduce pe lume un bebe sănătos. De la lună la lună, nevoile tale se schimbă.

Primul trimestru: acid folic
Prepară-ţi salate din spanac, sfeclă roşie sau sparanghel şi gustă între mese portocale şi pepene galben. Consumă brânză şi ouă, bogate în vitamina A, care este esenţială în dezvoltarea sistemelor circulator, respirator şi nervos ale bebeluşului, îţi întăreşte organismul şi te fereşte de infecţii.

Al doilea trimestru: vitamina D
E perioada în care se formează dinţii şi oasele fătului, aşa că trebuie să-ţi prepari gustări bogate în calciu. Treci pe produse lactate cu conţinut scăzut de grăsime. Calciul dintr-un iaurt sau o cană de lapte seara, înainte de culcare, ajută la absorbţia vitaminei D din organism. Smochinele uscate sau produsele din soia merg şi ele de minune. Procură-ţi magneziu dintr-o mână de seminţe – îţi sporeşte energia şi reglează temperatura corpului.

Al treilea trimestru: vitamina B
Ai nevoie de un plus de calorii – o felie de pâine integrală cu o roşie deasupra sau o supă-cremă de ciuperci fac minuni. Consumă căpşuni sau kiwi pentru vitamina C – ajută la refacerea celulelor şi a ţesutului placentar.

Un snack delicios
Pe o felie de pâine integrală, pune un ou ochi, o frunză de spanac, presară puţină brânză rasă dietetică şi acoperă totul cu o felie subţire de roşie. Adaugă sare şi piper după gust şi savurează pe îndelete.
 


In this article

Join the Conversation