Alimente care iti protejeaza puiul din burtica

332 0

Acesta are la baza carbohidratii, in centru – fructele si legumele, iar spre varf – proteinele, produsele lactate si mici cantitati de grasimi.

Apoi, trebuie sa mananci cat mai variat. Fiecare dintre alimentele de mai jos contine un ingredient miraculos, care iti protejeaza puiul din burtica!

Peste gras

Ce contine: acizi grasi

Buni pentru: dezvoltarea ochilor si creierului bebelusului

Recomandare: doua portii pe saptamana (echivalentul a doua conserve mici de ton sau sardele).

Ce contine: calciu

Bun pentru: dezvoltarea sanatoasa a dintilor, a sistemului osos, nervos, muscular, a inimii.

Recomandare: una sau doua portii zilnic (o portie: un borcan de iaurt, o cana cu lapte, doua felii de branza sau cascaval).

Iaurt bio

Ce contine: bacterii proteice

Bune pentru: imunitatea nou nascutului

Recomandare: una sau doua portii zilnic

Ce contine: acid folic, fier, fibre

Bune pentru: scaderea riscului de spina bifida

Recomadare: un bol de cereale in fiecare zi plus suplimentul de acid folic recomandat

Banane

Ce contine: vitamina B6

Bune pentru: dezvoltarea creierului, sistemului nervos si al hematiilor bebelusului. Sunt o sursa de energei eliberata treptat, asa ca nu te vei simti obosita.

Recomandare: o banana pe zi (impreuna cu alimente bogate in fibre, pentru a evita constipatia).

Ce contine: fier

Bun pentru: dezvoltarea generala a organismului, a structurii osoase si a dintilor. Prevenirea anemiei.

Recomandare: 14,8 mg pe zi, adica o friptura mica.

Paine integrala (sau orez, paste brune, musli)

Ce contine: complex de carbohidrati

Bun pentru: desfasurarea tuturor proceselor de dezvoltare din corpul bebelusului.

Recomandare: 5 portii pe zi (o portie: o felie de paine sau o jumatate de cana de paste preparate).

Ce contine: proteine, fosfati, B6, fibre, calciu, fier

Bune pentru: construirea tesutului pentru oasele, dintii, muschii si organele micutului tau

Recomandare: 2-3 portii de 150 g pe zi.


In this article

Join the Conversation