Alimentele potrivite in cantitatea potrivita

210 0

Pentru a veni in intampinarea nevoilor tale de vitamina A din fiecare zi, ai grija sa primesti doua portii a cate 1/2 cana din categoria fructelor si legumelor bogate in betacaroten. Sigur ca mai poti adauga inca o portie din fiecare dintre legumele si fructele preferate.

Bogate in betacaroten

Legume

Fructe

Broccoli

Caisa

Varza

Nectarina

Morcov

Piersica

Cartofi dulci

Pepene verde

Spanac

Dovleac

  • Grupul carne, peste si oua:

aproximativ 3 portii a cate 150-200 g de peste, carne de pasare, muschi, oua, fasole, soia, linte, unt de arahide de diverse tipuri, seminte si nuci.

  • Grupul produselor lactate:

aproximativ 4 portii de cate o cana cu lapte sau echivalente (de exemplu 50 g branza, 1 cana cu iaurt simplu sau 1,5 cani cu branzica de casa).

  • Grupul legumelor si fructelor:

acest grup este impartit in doua categorii principale – cele care contin mari cantitati de vitamina C si cele care contin mari cantitati de betacaroten, carw poate fi convertit in vitamina A, in functie de nevoile organismului. Trebuie sa consumi 1-2 jumatati de cana cu fructe si legume bogate in vitamina C.

Bogate in vitamina C

Legume

Fructe

Broccoli

Grapefrut

Varza de Bruxelles

Kiwi

Conopida

Lamaie

Verdeturi

Portocale

Salata verde

Capsuni

Cartofi

Pepene verde

Spanac

Zmeura


In this article

Join the Conversation