Ce si cat trebuie sa mananci in sarcina

1811 0

Chiar daca ai un program incarcat, fa-ti o prioritate din a manca macar de trei ori pe zi. Daca ai timp, ar fi bine sa mananci putin si des (de 5-6 ori pe zi) – nivelul de energie se va mentine ridicat si, in plus, vei suporta greata mai usor. Chiar daca ai o dieta sanatoasa, sarcina isi cere drepturile: va trebui sa maresti cantitatea de proteine, anumite vitamine, minerale (precum acidul folic si fierul) si caloriile (pentru energie).

Insa a manca "mai bine" nu inseamna a manca tot timpul si orice. Surprinzator, in timpul celui de-al doilea si al treilea trimestru, ai nevoie zilnic doar de 300 de kcal in plus Poti adauga cele 300 de kcal dintr-o felie de paine, "un triunghi" de branza topita si 250 ml de lapte partial degresat. Greutatea pe care ar trebui sa o castigi pe tot parcursul sarcinii este de 10-12 kg.

Probabil acum te intrebi: "Cum pot lua 10-12 kg doar cu 300 kcal in plus pe zi?" Vine si raspunsul: kilogramele in plus acumulate la sfarsitul sarcinii nu sunt formate doar din grasime. Gandeste-te ca numai bebelusul tau are aproximativ 3 kg, placenta mai cantareste si ea 1/7 din greutatea copilasului, adica aproximativ 500 de grame. Uterul la termen are 1 kg, lichidul amniotic este si el cam 1 litru si, la toate acestea, se adauga volumul de sange care creste in sarcina cu 40%, greutatea sanilor ….


In this article

Join the Conversation