Cu ochii pe kilogramele in plus

411 0

In cadrul acestor calorii suplimentare, femeia gravida are nevoie de o crestere de cel mult 50% a cantitatii de vitamine si minerale si de un plus de 10 g de proteine pe zi pentru cresterea normala a fatului si a placentei, a cantitatii de fluid celular extramatern, a sanilor si uterului.

Acest aport caloric aditional trebuie sa fie suficient pentru a obtine o crestere de aproximativ 10-14 kg a greutatii, in cazul femeilor normal ponderale. Daca inainte de sarcina erai subponderala, atunci se poate sa castigi 15-18 kg in greutate, ceea ce este destul de justificat.

Cresterea in greutate este, de obicei minima, in timpul primului trimestru de sarcina, majoritatea femeilor de ingrasa cu 1-2 kg. In timpul celui de-al doilea si al treilea trimestru, rata cresterii in greutate este de 300-400 g pe saptamana. Modul in care mama se ingrasa este cel mai bun indicator al modului in care se hraneste.

Te intrebi cum se distribuie surplusul de kilograme? Iata cum:

  • Bebelusul – 3-4 kg
  • Placenta – 0,5-1 kg
  • Uterul – 1 kg
  • Lichid amniotic – 0,7-1 kg
  • Volum sanguin – 1,2 – 1,5 kg
  • Grasimea – 2,5 kg
  • Tesuturile, lichidul – 2-3 kg

Total – 11,5-14,5 kg

Femeile subponderale care nu se hranesc cum trebuie vor avea de castigat daca vor apela la dietetician. Alte stari de sanatate mai severe, cum ar fi diabetul de sarcina, hipertensiunea si preeclampsia vor necesita medicatie ulterioara si dieta speciala. Toate gravidele ar trebui sa colaboreze indeaproape cu cei care le ingrijesc pentru a fi sigure ca primesc o hrana adecvata.

In this article

Join the Conversation