Importanta vitaminelor prenatale

1682 0

Medicul va stabili daca ai nevoie si de alte suplimente de vitamine si minerale.

Trebuie amintit ca destul de putine femei insarcinate isi asigura necesarul de vitamine si minerale numai prin alimentatie. Este nevoie de o buna informare, de multa constiinciozitate, de timp si de alte conditii pentru acest lucru!

Mai sunt si mamici care se tem sa nu se ingrase prea mult si, din motive estetice, mananca mai putin decat trebuie in timpul sarcinii. Si nu in ultimul rand, greata si scaderea apetitului din primul trimestru o pot impiedica pe mama sa se alimenteze normal.

Vitaminele si mineralele sunt obligatorii

Daca esti o mamica foarte tanara (15-16 ani), sau ai peste 35 de ani, daca ai mai nascut unul sau mai multi copii la intervale relativ mici (mai putin de doi ani) sau esti insarcinata cu gemeni, este obligatoriu sa iei suplimente de vitamine si minerale!

Este esential pentru dezvoltarea oaselor micutului si mugurilor dentari (care incep sa se formeze cel mai devreme in a sasea saptamana de sarcina). Asigura-te ca iti iei necesarul zilnic de calciu (1200 mg) din 3-4 cani de lapte partial degresat sau din alte produse lactate (branza, iaurt).

Fierul

Este foarte important in sarcina si lactatie, intrucat este implicat in transportul de oxigen si asigura dezvoltarea normala a celulelor. Daca mama nu primeste destul fier in alimentatie, apare anemia. Medicul tau va decide daca sa iei sau nu suplimente cu fier (sunt foarte necesare in trimestrul II si III de sarcina).Indiferent ce va decide in cazul tau, este bine sa cunosti sursele naturale de fier si sa profiti de ele. Cea mai buna sursa este carnea rosie (de porc, de vita, ficat) – propune-ti sa mananci 3-4 portii pe saptamana!

Fierul se mai gaseste si in: cereale imbogatite cu vitamine si minerale, fasole uscata, oua, caise, prune uscate, spanac, broccoli si alte vegetale cu frunze verzi. Pentru a profita din plin de resursele de fier ale zarzavaturilor, prepara salata cu multa zeama de lamaie.

Vitamina C din lamaie (ca si din alte citrice, kiwi, mango, nectarine si din sucurile acestor fructe) va creste absorbtia digestiva a fierului.Trebuie sa mai stii ca cerealele, laptele si ceaiul scad absorbtia fierului, de aceea ar fi bine sa iei suplimentele de fier intre mese, si nu imediat dupa o gustare cu cereale, lapte sau ceai.

Ajuta la formarea organelor, a scheletului, nervilor si sistemului circulator. Il poti lua din: carne de vaca, stridii, crabi, germeni de grau, cereale integrale.

Acidul folic

Este important pentru copil, in dezvoltarea creierului si a maduvei spinarii. El nu poate fi produs de organism (trebuie luat „din afara”). De aceea se recomanda suplimente de acid folic inainte de conceptie si in primele saptamani de sarcina, pentru prevenirea anumitor defecte de nastere, cum ar fi spina bifida. Nu ignora nici sursele naturale de acid folic: ficat, suc de portocale, vegetale cu frunze verzi, fasole uscata, mazare, broccoli, alune, nuci etc.


In this article

Join the Conversation