Luna 4 de sarcina

551 0

Ai trecut in trimestrul al doilea de sarcina si te simti mult mai bine. In luna 4 de sarcina nivelul hormonilor scade, greturile si ametelile se reduc, esti mai plina de energie. Pielea, unghiile si parul arata mai sanatoase ca niciodata!

Nu te ingrijora daca incepi sa sforai noaptea – caile respiratorii care duc aerul catre plamani se ingusteaza in aceasta perioada. Incearca sa nu dormi cu spatele perfect intins: uterul poate presa pe vena cava inferioara si poate impiedica sau incetini fluxul de sange si nutrimentele catre fat.

Constipatie sau urinare frecventa in luna 4 de sarcina?

Din pacate, si una si alta. Nivelul in crestere al progesteronului faca ca muschii implicati in procesul travaliului sa se relaxeze. Asta duce si la relaxarea muschilor intestinului gros si, implicit, la constipatie in sarcina

In plus, colonul absoarbe mai putin lichid, in timp ce uterul, fiind in crestere, preseaza intestinul gros. Suplimentele cu fier ingreuneaza si ele tranzitul.

Ca sa treci mai usor peste aceasta perioada, consuma paine integrala, fructe proaspete bogate in fibre (mere, pere), fructe uscate, legume si seminte.

Mizeaza pe calciu

Calciul dezvolta inima, sistemul nervos, muschii si vasele de sange ale fatului. Daca nu iei suplimente sau nu mananci alimente bogate in calciu, bebelusul o sa-l asimileze direct din oasele tale, iar tu vei fi pasibila de osteoporoza odata cu trecerea anilor. Ai nevoie de 200 mg de calciu pe zi (il poti lua din lapte, iaurt, branza, fasole sau spanac).

 


In this article

Join the Conversation