Respiraţia corectă în sarcină

538 0

Este important modul în care respiri pentru că micuţul din burtică este un mare consumator de oxigen. Dezvoltarea lui în timpul vieţii intrauterine este dependentă de cantitatea de oxigen pe care tu o inspiri. Iată un exerciţiu de conştientizare a modului în care ştim să respirăm. 

Există două moduri în care putem respira: toracic şi abdominal. Aşează o mână pe torace şi o mână pe abdomen. Inspiră şi priveşte-ţi mâinile; pentru a respira abdominal, burtica ta se destinde uşor şi observi cum numai mâna de pe ea se mişcă, nu şi cea de pe torace. Pentru respiraţia toracică, inspiră uşor şi pieptul se destinde, mâna de pe torace se mişcă, nu şi cea de pe abdomen. Acest exerciţiu  necesită doar coordonare şi răbdare. Exersează respiraţia abdominală de 5-6 ori, apoi pe cea toracică. Delimitează clar cele două modalităţi folosind musculatura fiecărei regiuni în parte. Pasul următor este reprezentat de combinarea celor două variante, astfel: inspir abdominal urmat de cel toracic, apoi expir abdominal, expir toracic. În felul acesta ai certitudinea că aerul a invadat şi apoi a evacuat cea mai mare parte a avleolelor pulmonare, bazale şi superioare, crescând capacitatea pulmonară şi aportul sanguin de oxigen.


In this article

Join the Conversation