5 sfaturi utile în primul trimestru de sarcină

204 0

După aflarea veștii că ești însărcinată, viața ta va trece prin anumite schimbări și îți vei stabili alte priorități decât cele pe care le-ai avut până acum. Dacă te vei simți în vreun moment copleșită de situație, nu e cazul să te îngrijorezi, pentru majoritatea viitoarelor mămici această etapă a vieții este una dintre cele mai solicitante și emoționante. Cele nouă luni de sarcină sunt adesea asociate cu modificări ale stilului de viață, ale regimului alimentar, ale modului în care se raportează la propria persoană, la partener și chiar la cei din jur.

Primul trimestru este cunoscut ca fiind unul dintre cele mai periculoase pentru dezvoltarea fătului, pentru că, la acest moment, sarcina se poate opri din evoluție sau poate crea destul de multe bătăi de cap pentru viitoarea mămică.

Iată câteva indicații pe care ar trebui să le pui în practică pentru ca sarcina să aibă un start sănătos.

Odihnește-te suficient

Săptămâna 4 de sarcină este sinonimă cu dezvoltarea placentei, când embrionul este în continuă dezvoltare și este hrănit, implicit protejat de către aceasta. Din acest motiv este esențial ca odihna să fie suficientă, de cea mai bună calitate și frecventă, nu numai atunci când organismul o cere. O femeie însărcinată trebuie să se aștepte și la senzații mai puțin plăcute, cum ar fi cea de balonare sau schimbările bruște de dispoziție, de care sunt vinovate fluctuațiile hormonale.

Hrănește-te echilibrat și sănătoas

Chiar dacă în prima fază a sarcinii grețurile, durerile de cap sau senzația de somnolență sunt stări frecvente cu care se confruntă aproape orice gravidă, alimentația trebuie să fie una echilibrată și constantă. Deși organismul nu poate tolera foarte multe mâncăruri sau poate este mai sensibil, produsele consumate trebuie să fie cât mai sănătoase. Este de preferat că legumele și fructele să ia locul semipreparatelor și să aducă un plus de vitamine și de nutrienți necesari funcționării corecte a organismului. Este vital ca lucrurile să funcționeze bine în această etapă.

Schimbă stilul de viață într-unul mai organizat

Foarte multe femei însărcinate experimentează stări ciudate, continuate de oboseala intensă. Ca atare, stilul de viață trebuie adaptat noilor nevoi. La acest punct, se dezvoltă organele celui mic, deci orice substanță nocivă cu care acesta ar putea intra în contact trebuie exclusă din alimentația mamei, iar viciile ar trebui reduse, până se ajunge la excluderea lor. Micuțul este într-o continuă dezvoltare, prin urmare este vital ca fumatul, consumul de alcool sau alte abordări nesănătoase să fie înlocuite cu metode potrivite de a traversa cât mai simplu această etapă, cum ar fi exercițiile de yoga sau plimbările în aer liber.

Gândește pozitiv

Chiar dacă, din punct de vedere fizic și psihic, corpul este supus unor schimbări, este important ca optimismul și gândirea constructivă să fie cele care ocupă cele mai multe idei pe care o femeie însărcinată le are. Sfaturile medicului trebuie însușite cu toată responsabilitatea și adaptate în funcție de organism, respectiv de nevoi.

Documentează-te corect din surse verificate

Informarea suplimentară este un pas inerent, dar este util și recomandat ca aceasta să vină din surse corecte. Cea mai buna sursă o reprezintă indicațiile oferite de medicul care se ocupă de supravegherea sarcinii. Totuși, dacă există dorința de a afla cât mai multe detalii în raport cu anumite situații, mediul de unde provin acestea trebuie sa fie unul sigur, să nu impacienteze ori să o inducă în eroare pe viitoarea mămică.

 

Sursa: Digital Workforce

Sursa foto: Pexels

In this article