Ce să mănânci în sarcină pentru a avea un copilaș deștept

7370 0

Vrei să ai un copilaș deștept? Atunci trebuie să ai grijă la ce mănânci în sarcină și, de asemenea, să nu lipsească anumite alimente care ajută, sub diferite forme, la dezvoltarea creierului bebelușului.

Creierul bebelușului tău începe să se formeze după trei săptămâni de la concepție, așa că alimentația ta joacă un rol vital în dezvoltarea lui. Creierul suferă schimbări rapide între săptămânile 24 și 42, cu o creștere semnificativă în săptămâna 34.

Pentru o dezvoltare optimă, creierul are nevoie de o gamă largă de substanțe nutritive, așa că mănâncă sănătos și variat pe toată perioada sarcinii.

Dintre toate alimentele, unele ies în evidență datorită beneficiilor pe care le aduc, fiind adevărate supervedete ale nutriției.

5 alimente pe care trebuie să le consumi în sarcină pentru a ajuta dezvoltarea creierului la bebleușul tău

  • iaurtul gras este un aliment bogat în iod. Deficitul de iod este cauza principală a problemelor de sănătate mintală.
  • lintea are un conținut bogat în fier. Fierul este un mineral cu rol esențial în dezvoltarea creierului și în formarea de noi celule, inclusiv de neurotransmițători.
  • spanacul, sursă importantă de acid folic Acidul folic este o formă de vitamina B al cărui rol este de a ajuta la formarea corectă a creierului fătului și măduvei spinării.
  • avocado Datorită conținutului bogat de acid oleic care ajută la formarea mielinei (acea substanţă care reprezintă învelişul protector al nervilor sistemului central), este foarte important ca avocado să se regăsească în alimentaţia viitoarei mămici.
  • sardinele Ca orice alt peşte gras, sunt o sursă bogată de acid docosahexaenoic (DHA), necesar în procesul de maturizare a creierului şi a sistemului nervos central.

Foto: 123RF

In this article