Durerile de spate in timpul sarcinii

1594 0

Dureri apar cel mai des în zona inferioară (zona „șalelor”), dar pot fi simțite și la omoplați, umeri, între sâni sau în cutia toracică. De asemenea, pot să apară dureri fulgerătoare de-a lungul unui picior sau în zona pelvisului.

Încercările de a-ți menține aceeași poziție mai mult timp este obositoare în lunile de sarcină și poți resimți durerile de spate inclusiv de la afecțiuni mai vechi: fisuri de la accidente din trecut sau de la o altă naștere. Odihna este cel mai bun medicament în acest caz.

Nu-ți este de folos să-ți împingi abdomenul în față în încercarea de a avea o poziție mai comodă, deoarece nu vei face altceva decât să pui presiune și mai mare pe spate. În schimb, iată câteva recomandări pentru a preveni sau alina sâcâitoarele dureri de spate.

  • Evită să stai vreme îndelungată în picioare sau în aceeași poziție. Dacă serviciul îți impune să stai mult timp în picioare, schimbă-ți greutatea corpului de pe un picior pe altul, așază-te ori de câte ori ai ocazia și fă o scurtă plimbare când ai pauză.
  • Folosește multe perne când dormi pentru a te sprijini în ele.
  • În loc să te încarci cu sacoșe grele de cumpărături, încearcă să-ți faci achizițiile online sau roagă o prietenă să te ajute (dacă nu te ajută partenerul, desigur). Dacă mai ai un copilaș încearcă, pe cât posibil, să nu-l cari în brațe în această perioadă.
  • Poartă măsura potrivită la sutien. Asigură-te că bretelele acestuia sunt bine ajustate și că are cupe pe măsura ta pentru a nu pune o greutate suplimentară pe umeri și torace.
  • Folosește o pernă sau un suport lombar pentru scaun la serviciu și în mașină. Nu sta picior peste picior și verifică dacă poziția monitorului sau a scaunului este corectă.

Foto: Guliver/ Thinkstock

 

In this article