Suferi de dureri de spate in sarcina? Iata cateva recomandari care-ti pot fi de ajutor

2783 0

Fă sport Dacă până acum ai făcut regulat mișcare, continuă, dar fii atentă la felul în care îți răspunde corpul. Ia-o mai încet, bea multă apă și nu te suprasolicita. Exerciții lente, ca stretchingul pot să diminueze durerile de spate în timpul sarcinii. Dacă le simți în continuare nu exagera cu mișcarea, ar putea face mai mult rău decât bine ligamentelor. Poți încerca înotul (dar evită stilul bras dacă nu vrei să îți bagi capul în apă, pentru că menținerea lui la suprafață îți va încorda umerii și spatele). Yoga, tai chi, pilates pot fi de ajutor dacă suferi de dureri de spate, dar ai grijă să anunți instructorul că ești însărcinată ca să nu te forțeze.

Masajul Un masaj ușor atenuează durerea, dar efectul este, din păcate, temporar. Dacă partenerul îți face masaj ai grijă să nu pună presiune prea mare pe cele două adânciturile din zona lombară, deoarece acestea sunt centre de acupunctură pentru declanșarea contracțiilor.

Aromaterapia Relaxează-te într-o baie caldă, cu câteva picături de ulei esențial de lavandă sau ylang ylang – reduce tensiunea musculară și durerea. Atenție însă la uleiul de lavandă deoarece poate și el să stimuleze contracțiile. O sticlă de apă caldă sau o compresă așezate în partea de jos a spatelui te pot ajuta.

Homeopatia Dacă durerea se intensifică din cauza unei accidentări sau întinderi, încearcă să masezi zona cu cremă de arnică. Nu există dovezi că homeoterapia funcționează, însă dacă te hotărăști să apelezi la ea, ia legătura cu un homeopat autorizat.

Foto: Guliver/ Thinkstock

Sursă: BabyCenter.com

In this article