Schimbarile emotionale ale gravidei. 8 sfaturi

362 0

Nu uita ca sarcina este o perioada de schimbari majore, nu doar fizice, ci mai ales emotionale. O data ce le accepti ca inevitabile, iti va fi mai usor sa transformi aceste noua luni intr-o experienta pozitiva extraordinara.

Iata cateva sfaturi:

Tine un jurnal! Scriind despre ceea ce te framanta, iti intelegi mai bine temerile si vei gasi modalitatea de a scapa de ele.

Dormi, dormi si iar dormi! O minte odihnita face fata mult mai usor schimbarilor emotionale la care „te predispune” sarcina. Daca noaptea nu te-ai odihnit cum trebuie, nu exagera cu treburile de peste zi si trage un pui de somn cand simti nevoia.

Relaxeaza-te cat poti de mult! Invata o tehnica simpla de relaxare si aplic-o de cate ori ai ocazia.

Fa miscare! Exercitiul fizic reduce tensiunea nervoasa, iti limpezeste gandurile si iti creeaza o stare generala de bine. Incearca sa iesi afara macar o data pe zi. E uimitor cat de simplu apar solutiile cand te plimbi sub cerul liber.

Vorbeste cu el despre tot ce simti si vei fi surprinsa sa vezi ca e dornic sa te ajute si sa se simta de folos. Profita si roaga-l sa-ti faca masaj, sa-ti pregateasca masa sau doar sa stea langa tine si sa te tina in brate.

Nu lipsi de la cursurile prenatale! Intreaba daca se organizeaza si in maternitatea in care vei naste, iar daca nu, mergi la alt spital unde se fac astfel de cursuri. Sunt extrem de utile atat pentru tine, cat si pentru partenerul tau (roaga-l sa te insoteasca)

Iesi in oras cu o prietena la un suc sau la un film. Iti vei mai lua gandul macar cateva ore de la ceea ce te framanta.

Daca simti ca nelinistea s-a agravat si s-a transformat in panica, nu ezita sa-ti suni medicul. Iar daca nici el nu te poate linisti, te va indruma catre cabinetul unui psiholog, care va sti cu siguranta cum sa te ajute sa rezolvi problema.

In this article

Join the Conversation