Sportul te ajuta sa nasti mai usor

1108 0

Putine sporturi sunt complet contraindicate in timpul sarcinii. La exercitiile de forta, la baschet, volei, handbal, alpinism si schi trebuie sa renunti. Tenisul sau joggingul sunt permise in primul trimestru de sarcina doar daca le-ai practicat inainte sa ramai insarcinata si esti bine antrenata. Inotul sau aerobicul in apa sunt permise. La fel si exercitiile usoare de gimnastica.

Sarcina fara „dureri”

Conditia fizica te va ajuta sa scapi de nesuferitele dureri de spate si de articulatii, de crampele musculare sau de constipatia din timpul sarcinii. Vei lua in greutate exact atat cat este necesar ca tu si copilasul sa ramaneti perfect sanatosi. Te vei odihni mai bine, iar in timpul zilei vei fi plina de energie.

Regulile pe care trebuie sa le respecti sunt foarte simple, dar esentiale: sa nu cazi, sa nu te lovesti in zona abdominala si sa nu exagerezi cu efortul. Cu cat burtica este mai mare, cu atat muschii spatelui sunt mai solicitati, iar echilibrul tau este mai fragil.

In timpul unui efort mare sau sustinut muschii „fura” sangele din celelalte organe, inclusiv din uter, si cantitatea de sange cu oxigen care ajunge la copilas scade. Asa ca trebuie sa-ti dozezi efortul, urmarind cativa parametri. Inainte de-a incepe orice activitate fizica, cere sfatul medicului tau, mai ales daca ai o sarcina cu probleme.

  • Cere sfatul medicului tau inainte de-a incepe orice activitate fizica.
  • Nu face efort fizic daca esti obosita sau daca nu te simti bine.
  • Bea lichide inainte, in timpul si dupa terminarea exercitiilor.
  • Gradeaza-ti efortul. Daca nu ai mai practicat, trebuie sa cresti progresiv timpul acordat exercitiilor.
  • Verifica-ti pulsul. Nu trebuie sa ai peste 140 de batai pe minut.
  • Evita supraincalzirea corpului. Copilasului nu-i place deloc. Nu trebuie sa simti ca iei foc.
  • Opreste-te imediat ce apar dureri abdominale, contractii uterine, sangerari vaginale, crampe musculare, ameteala sau vedere incetosata, greata sau varsaturi si adreseaza-te medicului tau.
  • Nu te suprasolicita. In timp ce exersezi spune cu voce tare o fraza. Daca nu o spui normal si gafai, este timpul sa te opresti.
  • Nu uita ca nu concurezi cu nimeni. Exercitiile trebuie lucrate usor, in asa fel incat sa-ti ofere o stare de bine.

  • Astepti gemeni.
  • Ai avut o sarcina pierduta in trecut.
  • Ai risc de nastere prematura.
  • Ai anemie sau diabet.
  • Tensiunea arteriala este crescuta.
  • Ai epilepsie.
  • Ai probleme cu plamanii sau cu inima.
  • Ai diagnostic de placenta previa.

Intreaba-ti medicul despre exercitiile pe care ti le recomanda in oricare din aceasta situatie.


In this article

Join the Conversation