Stresul zilnic afecteaza fatul

5063 0

Potrivit specialistilor, hormonii din timpul stresului pot traversa foarte usor placenta, ajungand astfel la bebe. Consecintele pot fi neplacute, printre ele numarandu-se travaliul prematur sau nou-nascut cu greutate mica la nastere. Unele se vad mai tarziu, cand copilul creste. Acesta poate dezvolta probleme de comportament si invatare.

Iata cateva sfaturi pentru a reduce stresul din timpul sarcinii:

  • Roaga-ti partenerul sa-ti faca masaj. Astfel se va reduce nivelul stresului.
  • Nu uita de exercitiile fizice! O plimbare prin parc sau o jumatate de ora de inot iti pot lua din tensiune, ajutandu-te sa te relaxezi.
  • Asculta muzica preferata, chiar daca este Bach sau rock. Iti va da un sentiment de liniste.
  • Hormonii starii de bine pot creste daca acorzi atentie animalutului de casa.
  • Ingrijitul florilor sau gradinaritul te ajuta, de asemenea, sa te relaxezi.
  • Fa dusuri mai lungi, cu apa calduta. Te vor relaxa cu siguranta.

* Sarcina si putin dupa nastere sunt cu siguranta perioade stresante. Pe de o parte, viitoare mama poate avea o dispozitie iritabila cauzata de modificarile hormonale. Pe de alta parte, starea ei este modificata si de asteptarile negative – se va ingrasa, va avea probleme ce tin de estetica pielii, sanilor, nu va dormi, va fi izolata social. Acestia sunt factori stresanti amplificati de informatiile eronate primite de viitoarea mama.

De fapt, o femeie cu un tonus bun se poate mentine in forma, poate munci si poate fi extrem de atragatoare, mai ales ca femeile insarcinate au o stralucire aparte. Daca isi poarta sarcina cu nonsalanta devine si foarte simpatizată de cei din jur. Ajunge sa-i zambeasca oamenii pe strada, sa fie amabili cu ea, sa o complimenteze. Dar, cum spuneam, asta tine de atitudinea ei.

* Exista, totusi, un stres real legat de evolutia sarcinii, de momentul nasterii, de primele zile din viata copilului etc. Principala metoda de combatere a acestui stres o reprezinta informarea din surse calificate. Femeia trebuie sa aiba un medic de incredere care sa o ajute pe toata perioada sarcinii.

Acesta ii va spune pas cu pas ce are de facut. Ea isi poate nota intr-o agenda cum se fac igiena completa a copilului, baia, alimentatia si tratamentele de urgenta. Motto-ul trebuie sa fie: „Daca poti sa faci ceva fa, daca nu, renunta; sa te stresezi nu ajuta la nimic, nu rezolva situatia”.

* De asemenea, mama trebuie sa elimine bland, dar cu fermitate, sursele de stres de genul: sfaturi date de diverse cunostinte, de mama, de soacra si orice tendinta de intruziune. Scopul ei este ca impreuna cu sotul sa creeze copilului un mediu armonis, familial.

* O alta sursa importanta de stres pentru mama este faptul ca viata ei, rutina ei zilnica se schimba. Si aici e vorba de atitudine. Aceasta perioada trebuie privita nu ca una de izolare sociala, de regres profesional ci ca o perioada de care trebuie sa se bucure, se poate intoarce la valorile familiei, poate crea un sistem nou, o familie.

Mamica isi poate regandi prioritatile si poate beneficia de avantajele de a se plimba prin parc, a se juca cu bebelusul. Oricand o astfel de femeie se va putea intoarce la cariera ei. Doi ani de pauza nu inseamna mare lucru pentru o companie angajatoare, dar inseamna enorm pentru intemeierea unei familii si dezvoltarea personalitatii armonioase a copilului.

In this article

Join the Conversation