Tulburari de somn la gravide

478 0

Despre femeile insarcinate se crede ca mananca mult si dorm pe rupte. In aceasta din urma situatie, lucrurile nu stau neaparat asa…

Fluctuatiile hormonale din perioada sarcinii nu au ca efect doar schimbari de dispozitie, ci si tulburari ale ciclului somn-veghe, care declanseaza, la randul lor, somn fragmentat, insomnie, senzatie de oboseala, lipsa de concentrare, neliniste.

Ingrijeste-te de acest aspect ca la carte si fa-ti portia de somn, fiindca te asteapta alte nopti nedormite in viitorul apropiat. Si trebuie sa fii odihnita si viguroasa sa rezisti pentru cel mic! Fiecare trimestru de sarcina aduce cu el schimbari in calitatea somnului tau: in primul, te copleseste gandul aducerii pe lume a unei noi vieti, in al doilea dormi mai putin, pentru ca uterul se dezvolta, iar in al treilea, pe langa disconfort, apar crampele, care te tin treaza. Vesti bune! Exista cateva solutii.

Sfaturi pentru gravide contra tulburarilor de somn

Respecta ritualul
Fa-ti un ritual de somn: seara, inainte de a merge spre pat, obisnuieste-te sa respecti neabatut pasii: dus, spalat pe dinti, aplicarea cremei etc. Medicii recomanda ca in acest ritual de reglare a somnului de noapte sa nu intre lectura unei carti. Adica, patul este destinat exclusiv pentru somn. Daca totusi te-ai obisnuit sa citesti ceva inainte sa vina mos Ene, atunci tine-te de aceasta rutina.

Aeriseste dormitorul
Ca somnul sa fie odihnitor, camera trebuie aerisita cel putin un sfert de ora inainte de a urca in pat. A dormi intr-o incapere in care aerul este imbacsit inseamna reducerea perioadei de somn la jumatate. Iar pernele sa fie confortabile si curate.

Ia o cina usoara
Ca si inainte de a ramane gravida, stii deja ca nu e cazul sa mananci prea mult cu 3-4 ore inainte de culcare. Ia o cina usoara, chiar daca poftele tale sunt peste masura. Insoteste alimentatia de dieta cu miscare moderata, daca medicul ti-a recomandat acest lucru.

Relaxeaza-te
O modalitatea eficienta de inducere a somnului lin se face si prin tehnici de relaxare. Exercitiile de respiratie sau masajul usor sunt mijloace la indemana, cu efect imediat.

O femeie insarcinata are nevoie de 8-9, chiar 10 ore de somn pe noapte si un somn de dupa amiaza de 1-2 ore!


In this article

Join the Conversation