Vitamine pentru cele 9 luni de sarcina

1024 0

Vitaminele celor 9 luni de sarcina, pe trimestre

Primul trimestru de sarcina
Chiar inainte de a ramane insarcinata, trebuie sa incepi o cura cu acid folic, 600 mcg pe zi, pentru a ajuta la formarea placentei si pentru a preveni defectele de tub neural. Gasesti aceasta vitamina in portocale, legume cu frunze verzi, spanac, broccoli, conopida, mazare, cereale fortificate, paste integrale, nuci.
Pentru a domoli greturile de dimineata, dar si pentru formarea de noi celule rosii, ai nevoie de vitamina B6, 2 mg pe zi, din carne de pui si peste, oua, soia, varza, fasole, germeni de grau, banane, orez brun.
Fierul (27 mg pe zi) pentru prevenirea anemiei il gasesti în carnea de vaca si maruntaie (ficat, inima, pipote), fructe uscate, cereale nedecorticate, galbenus de ou.

Trimestrul al doilea
Acum se dezvolta oasele si dintisorii greierasului din burtica, deci ai nevoie de calciu, 1000 mg pe zi. Tot calciul ajuta la formarea tesuturilor, a muschilor si a sangelui. Ia-l din iaurt, lapte (si cel de soia), paine, cereale, legume cu frunze verde-inchis, carne de peste.
70% dintre celulele cerebrale se formeaza inainte de nastere, de aceea este importanta suplimentarea dietei cu DHA, 300 mg pe zi, un acid gras Omega 3. Gasit în mod natural in laptele matern, mai este prezent si in galbenusul de ou si pestele gras: somon sau sardine.

Trimestrul al treilea
Puisorul tau creste vazand cu ochii, deci ai nevoie de vitamina A, 750-800 mcg pe zi. Pe cea de origine animala o poti extrage din ficat, smantana, galbenus, lapte. Forma vegetala se gaseste sub forma de provitamina A, in legume si fructe colorate in rosu, galben sau verde.
Vitamina K te pregateste pentru nastere si alaptare, iti trebuie 90 mcg pe zi, din spanac, varza, conopida.

Cere sfatul medicului daca ai o dieta vegetariana sau vegana.

 


In this article

Join the Conversation