Cat de necesara este grupa pregatitoare?

935 0

Cu toate acestea, din ce in ce mai multi parinti prefera sa-i mai acorde copilului un mic ragaz, inca un an de „libertate”.

Este bine? Este rau?

Parerile despre grupa pregatitoare sunt impartite. Pe de o parte, daca ne gandim ca programa scolara pentru clasele I si a II-a a fost restructurata si accesibilizata corespunzator varstei de 6 si, respectiv, 7 ani, se cuvine sa ne intrebam daca nu cumva exista riscul ca micutii care au trecut deja prin grupa pregatitoare sa se plictiseasca in primii doi ani de scoala.

Daca, dimpotriva, ne grabim sa-l inscriem la 6 ani, cum se va descurca el intr-un cadru concurential, in care media de varsta este de 7 ani? Nu se va simti in inferioritate in raport cu nivelul de pregatire al colegilor sai, cu ritmul lor de invatare? Din pacate, exista si acest risc, insa cu tact si rabdare (din partea parintilor si invatatoarei), copilul poate depasi cu succes faza de acomodare cu scoala.

 

Inainte de a lua o decizie, cel mai bine ar fi sa intrebam specialistii. Deoarece acesta este momentul crucial in depistarea anumitor deficiente, cum ar fi hiperactivitatea, tulburarile de limbaj (dislaliile, rotacismul etc.), lipsa coordonarii oculomotorii, si, nu in ultimul rand, daca la 6 ani a atins sau nu varsta psihologica adecvata scolarizarii.

Pentru a va asigura ca totul este in ordine, solicitati un examen medical riguros, efectuat de medicul de familie, inainte ca acesta sa treaca „apt pentru scoala” in fisa medicala. O alta „sursa” de informatii poate fi chiar educatoarea, adica cea care ii va completa fisa de caracterizare psihosociala. Si care v-ar putea indruma, daca este cazul, catre un logoped sau psiholog, cu ajutorul caruia copilul va putea depasi problemele legate de pronuntie ori de comportament, inainte de a deveni scolar.

 

Inseamna ca stie…

  • Sa manuiasca rechizitele, sa povesteasca, sa recite, sa creeze rime sau ghicitori.
  • Sa scrie, sa identifice cifre, semne de punctuatie, sa cunoasca existenta literelor de tipar, sa numere pana la 10, sa reconstituie un sir numeric, sa utilizeze forme geometrice.
  • Sa efectueze operatii de adunare si de scadere cu 1-2 elemente, sa rezolve si sa compuna probleme simple.
  • Sa ordoneze obiecte dupa lungime, culoare si forma, sa cunoasca unele elemente componente ale lumii inconjuratoare: corpul uman, plante, animale, corpuri ceresti.
  • Sa recunoasca schimbarea anotimpurilor, sa deseneze si sa modeleze.

 

In this article

Join the Conversation