Spirulina: de ce să folosești acest superaliment în alimentația vegană

638 0

De o culoare albastră-verzuie, spirulina este o plantă de apă dulce, apărută în secolul al IX-lea în Africa. În zilele noastre, spirulina este considerată un superaliment, consumată atât de carnivori cât și de vegani. Beneficiile spirulinei sunt atât de profunde încât aceasta a devenit prietena organismului, ajutând la refacerea și revitalizarea sănătății corpului.

Acest superaliment este întâlnit sub formă de suplimente alimentare ( tablete, fulgi și pulbere), cât și alimente întregi.

Avantajele consumului de spirulină

  1. Detoxifică metalele grele (în special arsenic)
  2. Elimină candida

– spirulina crește flora bacteriană sănătoasă în intestine, datorită proprietăților de întărire a imunității, această ajută organismul să elimine celulele de candidă

  1. Îmbunătățește riscul apariției HIV/SIDA
  2. Ajută la prevenirea cancerului

-spirulina crește producția de anticorpi, a proteinelor de combatere a infecțiilor și a altor celule care îmbunătățesc imunitatea, ajutând astfel la prevenirea infecțiilor și a bolilor cronice precum cancerul

  1. Reduce tensiunea arterială

-pigmentul ficocianină se găsește în conținutul spirulinai, acesta are efecte antihipertensive, reducând tensiunea arterială

  1. Reduce colesterolul

-consumul de spirulină ajută la prevenirea aterosclerozei și reduce nivelurile ridicate de colesterol din sânge

  1. Reduce șansele de accident vascular cerebral
  2. Stimulează energia
  3. Reduce problemele sinusurilor

-consumul de spirulină aduce beneficii organismului prin reducerea inflamației, pruritului, a secreției nazale, a congestiei nazale și a strănutului

  1. Oferă neuroprotectie pentru tulburări cerebrale și stimularea memoriei
  2. Are proprietăți antioxidante și anti-inflamatorii

-spirulina are în compoziția sa un compus activ numit Phycocyanin, datorită lui, prezintă proprietăți antioxidante și anti-inflamatorii puternice

  1. Ajută la reducerea anemiei

-spirulina crește conținutul de hemoglobină din celule roșii din sânge și îmbunătățește funcția imună, astfel previne apariția anemiei

  1. Este benefică musculaturii

– spirulina ajută la dezvoltarea și creșterea rezistenței musculaturii

Veganii și spirulina

Spirulina este un superaliment bun pentru fiecare persoană. Este un substitut excelent de proteine și include cantități mari de vitamina B12 și este extras din surse vegetariene pure, din alge. Consumul de spirulină ajută la completarea planului de nutriție vegană. Aceasta conține 70% proteine, mai mult decât un orice alt supliment alimentar. Ea este bogată în aminoacizi esențiali pentru sănătatea fiecăruia.

În comparație cu alte suplimente alimentare, precum leguminoasele și tofu, spirulina oferă un impuls enorm de proteine organismului, așadar devine un supliment ideal pentru cei care au puțină tolerantă la soia și gluten.  

Sursă de fier

Pe lângă toate acestea, spirulina este o sursă bogată de fier și poate spori energia. Disponibilitatea ridicată a fierului în spirulină este una dintre cele mai renumite caracteristici ale acesteia, și unul dintre motivele pentru care este atât de populară în alimentația vegana și vegetariană.

Spirulina este campioană mondială în cantitatea de fier pe care o conține, dar și în calitate, nivelul de absorție a fierului, o face a fi una din cele mai eficiente soluții pentru deficitul de fier și anemie.

Sursă de acizi grași

Un rol important al consumului de spirulină îl are și faptul că ea este o sursă de acizi grași esențiali. Acizii grași esențiali joacă un rol crucial în sănătatea fiecăruia. Spirulina este o soluție ideală pentru vegetarieni și vegani pe terment lung și, în general, pentru toți cei care preferă sa evite produsele de origine animală.

Spirulina este un superaliment care merită încercat. Cu numeroasele beneficii pentru sănătate atât pentru om, cât și pentru întreagă planetă, această mică algă albastră-verde este mai mult un miracol decât un supliment

Formă întâlnită a spirulinei

Spirulina este o plantă în formă de spirală, cu mai multe celule, fără nucleu adevărat. Ea poate crește până la 100 de ori mai mare decât chlorellei (algă considerată tot superaliment).

Cum crește spirulina

Condițiile de creștere sunt diferite. Spirulina crește cel  bine în condiții alcaline scăzute, în  special, lacuri cu apă dulce, iazuri si râuri.  Aceasta are nevoie de o de soare  temperaturi moderate.

Prepararea spirulinai

Datorită peretelui sau de celuloză, complet digerabil, spirulina poate fi imediat consumată și digerată cu ușurință.

Nutriție

Spirulina conține mult aminoacizi esențiali (ajută la formarea AND-ului), fier, proteine, vitaminele B și vitaminele C, D și E. Acesta plantă dietetică este cunoscută că fiind cea mai densă hrană nutritivă de pe planetă.

Administrarea suplimentelor de spirulina este esențială pentru o sănătate bună. Analizat la modul general, ținând cont de diferitele specii de spirulina, 100g a acestei plante conțin 289 de calorii, 57g de grame de proteină, 3.6g gram de fibre alimentare și 3.1g grame de zaharuri. Spirulina poate fi consumată imediat după recoltare.

Există mai multe rețete vegane, care au în compoziție acest aliment, precum:

  • Pasta de nuci braziliană cu spirulina
  • Bomboanele cu spirulină, pentru energie, ele au gustul perfect pentru a alimenta organismul cu energie, fiind de asemenea decorate și cu ciocolată negra pentru o îndulcire mai aprofundată
  • Smoothie cu spirulină, banană și lapte de cocos, gustos și bogat în vitamine
  • Caviar de legume cu spirulină, un produs finit foarte atractiv
  • Bomboane de proteine cu lămâie și spirulină
  • Cremă de fructe cu spirulină

Spirulina este un tip de cianobacterie, pluricelulara, o algă albastru-verde care este foarte sănătoasă pentru organism. Această poate îmbunătăți nivelul de lipide din sânge, suprima oxidarea, reduce tensiunea arterială și reduce nivelul de zahăr din sânge. Spirulina se găsește pe o scară largă în magazine, dar și online.

Este bine de știut faptul că spirulina poate provoca reacții autoimune la anumite persoane care sunt susceptibile la autoimunitate. De asemenea, nu este recomandată femeilor gravide, sau copiilor. Este necesară o minimă cunostinta cu privire la spirulină înainte de cumpărarea acesteia, deoarece poate fi contaminată dacă nu este cumpărată de la o sursă de înaltă calitate.

Ținând cont de bogăția sa în fier, spirulina este prezența în principal în alimentele de origine animală. Prezența calciului în cantități mari în spirulină este foarte interesantă pentru vegetarieni.

Chiar dacă spirulina este bogată în proteine, în ceea ce privește cantitatea consumată, ea nu poate concura cu produsele vegetale că o sursă sigură de proteine.

 

 

Sursă: Digital Workforce

Sursă foto: pixabay

 

In this article